tisdag 7 januari 2014

Flugsvampsdyna till mammutpall

Förra året när väninnans dotter fyllde ett år lovade jag att jag skulle virka en flugsvampsdyna till deras mammutpall. Det var absolut inget svårt, men det tog ändå oskäligt lång tid, mest för att jag är lat. Japp, det är den tråkiga sanningen!
Den är virkad med dubbel tråd av Drops cotton light, och jag upplever att garnet "trådar" sig en del vilket gjorde att jag fick dra upp en massa för att texturen inte blev så jämn och fin som jag ville. Mer användarfel än garnets, skulle jag tro.
Jag tror jag gjorde 10 eller 11 varv med ökningar för att nå pallens yta. Sen virkade jag vanligt i 4 eller 5 varv, sedan på sista varvet virkade jag in ett gummiband så att man lätt kan ta av och på dynan.

Överlag är jag nöjd, det blev en gullig dyna som faktiskt sitter som en smäck på pallen.























2 kommentarer:

  1. Sicken söt en! Väldigt bra ide för att försköna en annars oansenlig pall. Tummen upp!

    SvaraRadera
  2. Den är ju alldeles fantastiskt söt! Vad bra gjort!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...