torsdag 3 oktober 2013

Dåligt med virkandet på sistonde

Det kliar i mina virkfingrar. Antagligen för att det är så svårt att få tid med det numera. Jag har ett par projekt på gång, men tusen nya ideér. Nya mössor till lilleman (fastän han har hur många som helst), nya vristar till mig och Varg (fast inte helt vanliga, utan lite finare, men jag hittar inget mönster jag gillar), en sjal hade varit roligt att ge sig på (men då vill jag ha ett melerat garn och då måste jag köpa nytt) osv osv. Sen får projektet gärna vara litet och enkelt nog att virka utan mönster på bussen till och från jobb och under lunchen, men tillräckligt avancerat för att vara en utmaning. Så jag går här och drar lite i mina otaliga nystan, får besluts- och prestationsångest och så blir det inget av det alls!

4 kommentarer:

  1. Jag tänkte direkt att kanske vristvärmare i krokodilvirkning vore något för dig, som de här? http://www.ravelry.com/patterns/library/crocodile-stitch-wristwarmer
    Eller också något med flätor, som de här http://www.ravelry.com/patterns/library/himbeerwellen eller de här http://www.ravelry.com/patterns/library/the-hobbit-fingerless-gloves-for-guys?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, de var jättefina allihopa! Krokodilvirkning har jag sett men inte testat så det blir kanske nästa projekt? Tack för tipsen!

      Radera
  2. Virka alltså! Jag önskar jag hade ork att sätta mig in i hur det nu var en gjorde... Det finns så mycket fint att göra.

    Svar: Trist att inget funkar bra för dig. Har du provat rågmjölstvätt? Jag har inte kommit mig för att testa än men vet att många älskar det då det ska tvätta rent och samtidigt vara vårdande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt tillfredsställande. Men det är som med allt man skapar, vare sig man målar, virkar eller kokar salvor. =)

      Rågmjölstvätt har jag inte hört talas om ens, men det ska jag absolut kolla upp! Det hade varit så kul att hitta något enkelt, miljövänligt och billigt sätt som faktiskt funkade i längden.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...