onsdag 21 augusti 2013

Stora lilla ungen!

Nu har Felix inskolats i fyra dagar, med sin pappa. Det har gått myckeet bättre än jag nånsin hoppats på, så klumpen i magen minskar lite för var dag. Igår var han där själv i 2 timmar, och idag ska han äta där själv, innan pappa Varg ska tillbaka och sova med honom. Det är det jag oroar mig lite för fortfarande, nu somnar han ju på Vargs arm och så sover de "tillsammans" en timme innan Varg smyger ut, men då har det inte dröjt länge innan Felix vaknat och traskat ut han med. Men det löser sig väl det med! Varg säger att Felix har roligt på förskolan, och han går gärna till "fröknarna" och tar dom i handen för att visa något eller få titta på något. Det känns bra! Igår hade han ätit två portioner fisk med potatis och ärtor. Say what? Här hemma äter han i bästa fall en halv portion. Min mamma (som jobbar med barn) kommer säga "ja, vad var det jag sade! De äter alltid bra på dagis även om föräldrarna säger att de är små i maten." och det verkar ju vara så.
Det vi har märkt här hemma är att han är väldigt trött och "gnällig" på eftermiddagarna. Det är inte konstigt alls, han är ju uppe tidigare, och sover mindre, än vad han brukar så det tar ju ett tag innan detta blir "normalt". När han och Varg går på morgonen får jag en puss, sen vinkar han och tar pappa i handen och går iväg.
Tänk att vår lilla unge har blivit så stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...