tisdag 6 augusti 2013

Om hösten

Dagarna går väldigt fort här, och även om det just nu är supervarmt och sommar i allra högsta grad, känns hösten nära. Om en vecka börjar lilleman på förskola. Det känns bättre nu än för ett halvår sen, men jag tycker fortfarande det känns jättejobbigt. Även om jag är himla glad att jag kunnat vara hemma med honom såhär länge tycker jag att han är så liten. Hur ska han klara sig på en förskola med 30 andra barn?
Jag anstränger mig verkligen för att inte ta ut något negativt i förskott, men det är svårt.
Sen funderar jag mycket på vad det ska bli av mig själv, speciellt nu när företaget jag jobbar på beslutat att dra ner mina timmar till halvtid från och med december. Visserligen jobbar jag inte heltid till att börja med, men skillnaden i lönekuvertet kommer ju vara mer än märkbar. Så nu kollar jag på utbildningar och andra jobb och har ont i magen om vartannat.
Jag önskar att jag kunde se fram emot hösten och det nya kapitlet i våra liv, men just nu är det väldigt, väldigt svårt.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...