söndag 14 april 2013

Virkad vårmössa

Till våren behövs en ny mössa. Och eftersom jag 1. har massor med garn att göra av med och 2. blivit väldigt förtjust i "shell stitch" (vet ej vad det heter på svenska) så var det bara att sätta igång och virka en mössa, efter det här mönstret. Den är virkad i toddler-storleken, men med ett tunnare garn än vad mönstret var skrivet efter. Dessutom trodde jag den skulle bli för liten, så jag lade till en extra rad med shells, vilket inte alls behövdes visade det sig. Jag gjorde en annan kant än mönstret beskrev också. Överlag är jag jättenöjd, mönstret var lätt att följa och  resultatet blev en fin och mysig mössa, om än lite stor. Det roligaste var som vanligt dekorationen, det är verkligen det som gör det komplett!

3 kommentarer:

  1. Den blev verkligen jättefin, vilka vårliga färger!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har skrivit lite om ekologiska solskydd på bloggen nu! Kolla gärna in. Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...