fredag 12 april 2013

Avocadobanangurt?

Egentligen tycker jag det är skittråkigt med mat. Jag äter gärna god mat, men det här med frukost, mellanmål och lunch har aldrig varit min grej. Men nu när man har en liten att ha ansvar för får man ju se till att styra upp det här med maten för hans skull iaf. Han är väldigt liten i maten så det är ett ganska otacksamt uppdrag då det mesta spottas ut eller kastas på golvet. Rena mjölkprodukter äter vi väldigt sällan, och ibland köper jag hem havregurt som oftast bara blir stående eftersom den faktiskt inte är särskilt god. Men bananer och avocados är mer eller mindre stapelvaror så jag mixade ihop en banan och en avocado, hade i lite äppeljuice för konsistensen, kanel för smaken och serverade det som yoghurt. Hur smarrigt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...