fredag 29 mars 2013

Första stickade mössan

På tal om handarbete har jag inte visat mössan jag till slut fick stickat till Felix.
Den är stickad i Drops Alpaca i lila och grålila om jag inte minns fel, efter det här mönstret. Såhär i efterhand borde jag gjort den lite större. För mig som är van vid att virka och börja uppifrån kändes det helt bakvänt att börja nerifrån, så jag hade himla svårt att föreställa mig hur stor den skulle bli i slutändan. Överlag är jag nöjd med mitt första stickprojekt, även om intagningarna är sneda och tokiga upptill, och jag höll på att kasta mössan över rummet flera gånger mot slutet. Jag och strumpstickor kommer inte helt överrens!
Mössan är ganska tunn, men trots det så har han aldrig känts det minsta kall om huvudet eller öronen.

Mitt nuvarande stickprojekt är en pippitröja i bomullsgarn, men jag tycker det är precis hur svårt som helst. Raderna med färg stickar jag jättehårt fastän jag försöker hålla löst, och resten blir ojämnt hur jag än gör. Jag vill ha den färdig men varje gång jag plockar upp det så känner jag mig extremt omotiverad.

2 kommentarer:

  1. Å, den är ju jättefin!

    SvaraRadera
  2. Jättefin mössa! Den måste du vara stolt över! :)

    /Garnaffären.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...