onsdag 9 januari 2013

Smoothies

Jag fick en mixer/blender av Varg i julklapp. Även om han inte vågar smaka "smuttisarna" jag tidigare mixat ihop med stavmixern hade han tydligen tagit fasta på min önskan om en riktig mixer!

Jag blandar i vad vi har hemma, och har i lite chiafrön, nyponpulver och ibland lite nässelpulver. Korngräspulver har jag funderat på att införskaffa med tanke på vår nästan mjölkfria kost, det ska tydligen innehålla 10 ggr mer kalcuim än mjölk.
Mixat med lite vatten eller havremjölk i glas till mig, lite tjockare i skål till Felix. Tidigare har jag inte haft spenat i Felix mix, utan tagit ur till honom innan jag lägger i den, men nu får han med spenat lite då och då.
Jag har inga recept, utan blandar hejvilt. Oftast blir det smarrigt, ibland inte. Jag vill gärna ha i nån slags frukt eller frusna bär för smakens skull.





Gott! Och härligt att kladda med. Han gör några försök att stoppa skeden i skålen och sen i munnen, men mest kladdas det med händerna. Men oavsett hur mycket han sölar ner, är städningen inget i jämförelse med cementen som blir av den där pulvergröten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...