söndag 6 januari 2013

Borsta liten tand

Nu har lillemans första tand kommit, och nästa är på väg. Vi har haft en "lektandborste" ett tag för att vänja honom vid det, men nu kände jag att det var dags att ordna riktiga grejer, och då ville jag såklart ha miljövänlig tandborste och ekologisk tandkräm. Jag hade redan spanat på en fingerborste så vi kan borsta lilla tanden ordentligt, men tandkräm och riktig tandborste hade jag inte bestämt mig om. Vi själva använder Ekotandborsten i bambu och är jättenöjda, men deras barntandborste är väl stor. Det blev Jack and Jills borste i majsstärkelse, och tandkräm i samma märke. Dyrare än många andra, men med en kort och trevlig innehållslista! Nu ska vi bara komma in i rutinerna, och få Felix att sluta knipa ihop munnen så fort vi visar tandborsten...
Jag passade också på att beställa mer bikarbonat, för det håller på att ta slut här och jag använder det till typ allt. Lite i tvättmaskinen, rengör grytor, i deodorant, ja, allt möjligt. En ny flaska lavendelolja fick följa med, men den är jag lite skeptisk till. Den är gjort på en annan lavendelsort än oljan jag annars köper och doftar inte helt som jag är van vid. Den duger säkert utmärk att doftsätta tvättnötterna med, men jag kommer inte använda den till annat. Hela alltet beställdes från Alvehamn.

1 kommentar:

  1. Jag har också köpt tandborste och tandkräm från Jack N' Jill, läste någonstans att Weledas barntandkräm innehöll miljöfarliga ämnen, hur nu en ekologisk tandkräm kan få göra det. Tandkrämen, med jordgubbssmak för våran del, verkar gå väl hem hos fröken här i alla fall och tandborsten har som du säger en bättre storleken än Ekotandborsten.

    Hoppas tandborstningen går väl för er! :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...