tisdag 4 september 2012

Stickigt värre

Jag lärde mig virka för ett par år sedan, med mammas gamla nålar och tusentals hjälpsidor på nätet. Det tog mig veckor innan jag fick kläm på det, och jag svor och kastade garnnystan och grät nog en skvätt också för att jag inte fattade hur man gjorde. Sen en dag lossnade det, och även om jag är långt ifrån proffsvirkare så har jag fått ihop lite trevliga saker och jag tycker det är roligt att kunna.
Sticka däremot, det verkade alldeles för komplicerat, så det gav jag mig inte ens på.
Vargs mormor däremot, är himla duktig på handarbete så jag frågade om hon inte kunde lära mig sticka. Sagt och gjort, jag fick stickor och nystan och hon tog Felix, och inte ens en timme senare hade jag åstadkommit verket här bredvid. Visst, det är bara räta och aviga än så länge, inga mönster eller ökningar eller så, men man måste börja nånstans!

1 kommentar:

  1. Åh, det som är så roligt att sticka och virka. Dock blir det inte mycket tid till det här hemma, dessutom känner man sig som en... tant.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...