måndag 6 augusti 2012

Sjumånadersångest

Folk säger ju jämt att tiden med barn går så fort, men det är först när man får barn själv som man verkligen inser vidden av det. De här sju månaderna har bara svischat förbi, och nu när det snart bara är fyra månader tills han blir ett år börjar jag få lite panik. Jag hade ju nån vision om att ha honom hemma tills han blev nästan 2 år, genom att snåla med föräldradagarna. Men snålat har vi så mycket som ekonomin tillåter och nu verkar det som att det är slut med dagarna redan i mars! Hur sjutton gick det till, och hur gör andra för att få dom att räcka? Jag är verkligen inte intresserad av att sätta en drygt ettåring på förskola (eller förskola alls egentligen) men det verkar inte bättre.
Jag ska testa jobba lite helger i höst, har jag räknat rätt på det borde jag kunna gå ner ytterligare en föräldradag i veckan och ändå gå plus minus noll ekonomiskt. Men då tjänar jag ändå bara två månader.
Varg har inte alls samma aversion mot förskola som jag har, för honom är det helt naturligt och självklart att barnen ska in på förskola och att de mår bäst där. Så han sover gott på natten medan jag ligger sömnlös till långt inpå småtimmarna och räknar och grubblar...

1 kommentar:

  1. Oj! Jag tycker också att ett drygt år känns som tidigt för förskola, även om jag faktiskt tror att förskolan är bra för de flesta barn.
    Jag vet ingenting om hur er ekonomi ser ut, men kanske ni kan snåla in på något annat för att kunna gå ner mer i tid? Eller om Varg är hemma istället, och du börjar jobba? Lycka till, i alla fall!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...