måndag 23 juli 2012

minisemester

Jag och Felix har varit nere hos min mamma ett par dagar. Det känns alltid tråkigt att åka ifrån Varg, att han ska stanna kvar och jobba och vi ska åka iväg och mysa, men å andra sidan behöver både jag och Felix sträcka på benen ibland känns det som. Nu när Felix börjar röra sig lite mer känns det skönt också att ha lite utrymme han kan åla runt på. Sen får han oändligt med mormorgos och det uppskattar både han och jag (och mormor såklart!).

Jag målade och lackade en 25 år gammal tripptrappstol som mamma hittade i förrådet. Det blir nog bra, även om jag är långt ifrån proffmålare.

Felix satt en runda i tvättkorgen och fångade prickar.
Sen har han badat i badkar. Annat än lilla baljan här hemma!

En kväll åt vi god mat med trevligt sällskap på restaurang. Felix fick mosad nyfångad spätta och lite potatismos som han åt med god aptit. Han var kanonduktig och rolig, även om han är som småbarn är mest och ska dra i allt och hålla på så är det himla roligt att hitta på saker med honom. Sen tittade vi på båtarna i hamnen och andades kall havsluft.

Vi har fikat ute. Solhatten var där inne så han fick låna målarkepsen. Det verkade gå bra, men hans fika-kavringsbröd blev fågelmat illa kvickt. 

Och så har vi busat lite i skuggan. <3

































1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...