torsdag 24 maj 2012

liten uppdatering

Nu har jag och Felix varit krassliga i över en vecka. Vi hostar, snorar och nyser i kapp. Och senaste dagarnas värme har ju inte gjort att man känner sig mindre mosig i skallen. Vi trotsade dock vår självvalda husarrest igår och gick ner till stan. Jag fick för mig att lite frisk luft skulle göra oss gott, plus att vi behövde fler filter till nässugen.
Nere i stan hälsade vi på på jobb. Visste ni inte innan var jag jobbade så får ni ju en liten hint av bakgrunden! Felix pratade lite med kollegorna, dregglade lite på disken och så passade vi på att amma i köket eftersom det är helt omöjligt att hitta nånstans att sätta sig annars. Varenda fik var fullproppat, bänkarna ute var antingen i full sol, mitt på ett torg eller upptagna. Jag känner generellt att jag drar mig för att gå någonstans eftersom det är så svårt att hitta nånstans att amma. Eller så är jag bara feg.

Felix växer så det knakar här. Han är nyfiken och sprallig och otålig, upplever jag det som. Men så, så rolig när han på bra humör! Han "pratar" med hooande och auuande ljud, och hooar man tillbaka kan man ha en liten konversation. Han greppar leksaker riktigt bra nu, och har man honom i knät vid bordet får man hålla i sina saker, annars tar han både tallrik och bestick. Han är överlag väldigt intresserad av oss när vi äter, så snart är det väl dags att börja med lite mat. Vi funderar på att köra BLW, men jag är inte helt säker än. Jag ska iaf försöka hitta en liten servis till honom, så när tripp-trappstolen vi beställt kommer kan han sitta med och slamra med sin egen tallrik. Men att hitta en servis eller bestick i ett giftfritt miljövänligt material var svårare än jag trodde! Becothings har ju tallrik och mugg i komposterbar växtfibrer, men inga skedar eller pipmuggs-varianter.

Och sen, sist men inte minst... *drumroll*
Trollet har lärt sig vända på sig! Så nu är han inte där man lämnar honom på filten. Han vänder sig och vrider sig och förflyttar sig faktiskt en liten liten bit när han sprallar med benen. Han kan dock inte vända sig tillbaka, så man får lyssna efter när han tröttnar på magläget.
Det är verkligen roligt, allt som händer, men det går så snabbt. Vi bor pyttelitet och redan när vi blev gravida så började vi aktivt söka större lägenheter. Det närmsta vi kommit är plats 33 i kön... Jag vet inte hur det ska gå att ha en bebis som kryper eller drar sig upp här, här är saker överallt eftersom vi helt enkelt inte har nog med plats. Jag vill ju att Felix ska kunna utforska och röra sig på egen hand, utan att någon måste kolla hela hela hela tiden så han inte får lådor eller böcker eller bara prylar över sig. Vi får se hur det går.

3 kommentarer:

  1. Nog för att BecoThings gör grymt bra saker (älskar pottan)men vad det gäller tallrikar, skålar och bestick så kan jag rekommendera Dandelion, www.dandelionforbaby.com. Deras saker är gjorda av majs, så det är garanterat giftfritt, dock får man inte diska dem i diskmaskinen för då smälter dem, vilket är det enda negativa med dem för ibland vill man verkligen bara slänga in allting i diskmaskinen och låta det få sig en omgång. Dock har dem inga pipmuggar, men LifeFactory har ju sina pipar så man kan göra om nappflaskorna till pipmuggar.

    Lycka till med matstunderna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, de hade ju jättefina saker! Beställde du från deras amerikanska sida eller du hittade en återförsäljare närmare? =)Lifefactory-flaskan ska jag införskaffa sen, när ekokul får tillbaka den i lager.

      Radera
  2. Aw, what a cutie! Such a gorgeous smile <3

    x
    Lost in the Haze: a Fashion Photography Blog

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...