måndag 14 maj 2012

foton och washi-tejp

Jag älskar foton. Jag hade gärna tagit ännu fler, men jag är så glad att vi lever i en tid där det är så otroligt lätt att ta ögonblicksbilder med telefonen, som jag jämt har inom armslängs avstånd just av den anledningen. Att beställa papperskopior av bilderna kostar inte många slantar heller, så jag har flera kuvert med foton liggande. Vissa har jag satt magnetisk tejp på och har på kylen, men resten vet jag inte var jag ska göra av. Att rama in dom känns så definitivt, det kommer ju nya hela tiden att sätta upp. Och att borra massa hål i hyresrättsväggarna känns onödigt.
Men! Med washi-tejp, som är som maskeringstejp fast roligare, kan man tapetsera hela väggen om man vill, för tejpen är lätt att dra bort och lämnar inga märken och förstör inte fotot heller. Så här är min påbörjade fotovägg, bakom skrivbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...