måndag 16 april 2012

att kunna vila på altanen

Felixen är ju som sagt lite hängig i sin första förkylning. Hade svårt att andas med täppt näsa inatt, och hela dagen igår var han ovanligt gnällig. Vi promenerade till apoteket på jakt efter nässug, koksaltdroppar och snälla d-droppar. D-dropparna hade de inte, men en otri-baby nässug och näsdroppar fick vi med oss. När jag skulle betala vaknar han såklart där han låg i vagnen, och började gallskrika. Jag insåg ganska snabbt att han inte skulle lugna ner sig, och jag tänkte inte låta honom ligga där i och gråta och vara helt förstörd. Så jag tog upp fleecefilten som jag har i skötväskan, lindade in honom ordentligt i den och tog honom i famnen och körde vagnen med den lediga handen. Vi skulle in till Willys tvärsöver, och jag fick minst sagt en del konstiga blickar. Det slog mig att man ser ju aldrig folk bära sina bebisar i famnen sådär när man är ute, de är alltid i sjal/sele eller vagn. Lagom tills jag kommit över känslan av att vara bytoken hade Felix somnat så gott, så han åkte ner i vagnen igen, maten betalades och sen gick vi hem. Jag plockade fram trädgårdsstolarna, satte mig med en väl inpackad Felix i famnen på den ena och fötterna på den andra. Där satt vi och gottade oss i solen och Felix kunde andas frisk luft genom sin täppta lilla näsa ända tills min rumpa somnade.

1 kommentar:

  1. Härligt att njuta av solen! Tänk vad skönt att våren är här. Men förkyld liten stackare låter verkligen inte roligt. Hoppas att han kryar på sig fort. Koksalt har jag själv just upptäckt - vilken mirakelmedicin!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...