lördag 21 april 2012

4 månader och leker lite

För det mesta när man ger Felix nånting att hålla i så ser han ut såhär. Som om man tvingar det stackars lilla barnet till nånting jättehemskt. Sen slår han sig i huvudet av misstag och då är det definitivt slut på det roliga. Ibland nästan sliter han leksaken till sig dock, och då åker den rakt in i munnen för att tuggas och dregglas på. Vi har inte så mycket saker, det behövs knappast, men det vi har varvar vi med för att se om nånting är lättare eller roligare än nåt annat. Det som frambringar mest leenden och "prat" är mobilen från ikea som jag satte ovanför skötbordet. När vi byter blöja så pratar och sjunger vi (jag) om djuren. En elefant balanserade, tänk om jag hade en liten apa, och den om apan som skalar banan. Jag har ingen lejonsång så det hittar jag på efterhand.
Han bryr sig inte när man kittlas eller piper honom på magen, däremot älskar han att flyga, då ler han så man får väja undan för dregglet.
Handdukar och tunna filtar går också hem, de får han tag i och tuggar och smakar på. Och viftar med, men som med allting han håller verkar han inte helt medveten om att han faktiskt har något i händerna.
Men det är roligt för oss att se hur mycket som händer. Nu tar han (med lite hjälp) tag i saker och verkar klura ut det där med öga-hand ganska så bra.
här tvättar vi oss med lera!
Inte för att det har med att leka att göra, men numera får jag nästam jämt gå med honom utåtvänd i famnen så han kan titta på allt runtom, annars blir han snabbt uttråkad. Däremot så är han inte road av att titta på saker när han sitter eller ligger själv. Så han vill helt enkelt vara med i det vi pysslar med, och det får han så gärna. Som att vara med när jag tvättar mig. Då kan man spana på den söta bebisen i spegeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...