torsdag 23 februari 2012

Tygblöjornas ankomst

Så, idag kom det, ett stort paket med färgglada blöjor. Min första tanke var: "shit vad stora dom är!". För det är dom ju. Och Felix har en liten rumpa. Så då knöt det sig lite i magen och det kändes som ett stort, och dyrt, misstag.
Jag har inte testat dom än, vi hämtade ut dom sent och är precis klara med middagen. Jag är orolig att de ska vara jättestora och klumpiga och att inga kläder passar över. Men å andra sidan, jag har inte läst på någon blogg eller forum att folk tycker det är ett problem... Tycker de inte det eller de vågar inte säga nåt?
Ja, vi får se imorgon helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Hur fungerar tygblöjor med olika storlekar? Vanliga blöjor finns ju i typ 10 olika storlekar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite olika vilken sort man tar. Pocketblöjorna, som vi har, kan man oftast justera storleken med knappar, så de ska passa från nyfödd tills de slutar med blöja. Andra varianter finns i olika storlekar från början, som vanliga blöjor. Men då får man ju köpa hem en väldans massa av olika storlekar, kände jag.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...