tisdag 21 februari 2012

saker jag inte visste: att nagellack var farligt avfall

miljöbod, inte soppåse, tydligen.
Det är kanske bara jag men fram till för ett par månader sen hade jag ingen aning om att nagellack räknades som farligt avfall. Jag som har slängt hur många som helst under åren bara för att jag tröttnat på dom, att själva lacket har blivit svårjobbat eller vad som nu kan ha varit problemet.
När man tänker på det så känns det ju ganska självklart, men jag har ändå tillhört den skaran som faktiskt trodde att det som såldes i t.ex sminkbutikerna inte kunde vara skadligt.
Så bortsett från att innehållet i nagellack kan vara ganska kasst för en själv, det tar vi kanske i ett annat inlägg, så är det definitivt kass för miljön.
Vi har ingen bil, så att ta sig till tippen hade ju varit ett projekt, och vi får inte ställa det i sophuset heller. Så jag har helt enkelt gjort en liten låda där jag samlar allt farligt avfall i väntan på att jag hittar en miljöbod.


Följ min blogg med Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...