fredag 24 februari 2012

Ett paket från vitavera

Good enough to eat! Iaf kokosoljan.
Häromdagen dök paketet från VitaVera upp. Det är en av de sidorna med mest ingredienser till bra pris jag hittat än så länge, iaf som finns i sverige. Eller ingredienser och ingredienser, det mesta kan man ju använda bara rakt upp och ner också.
Som sheasmöret, jättebra till torr hud bara som den är.
Kokosoljan likaså, plus man kan steka i den, ta bort smink eller bara smyga bort till kylskåpet och sniffa i burken för den luktar så jävla gott!
Bivaxet måste man dock blanda med nåt annat för att det ska gå att använda.
Och det första de ska få äran att smältas ner i är en salva till Felix extremt torra lilla hud.
Han är så torr att han flagnar, och jag smörjer och smörjer med allt från vanlig babylotion till jojobaolja rakt från flaskan men inget ger mer än kortvarig effekt. Så fram med experimentskastrullen! (näe, jag har ingen sån, det är samma vi kokar sås i)
Förutom felixsalvan så ska jag ge mig på att göra egen deodorant, det ska bli intressant.
Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...