tisdag 28 februari 2012

ett brev från axfood

Jag skickade ju ett mail till axfood härom veckan och ifrågasatte innehållet i deras nyttiga kycklingpytt. (det ska ju tilläggas att det var sambon och inte jag som kom hem med pytten, han har inte tålamod med såna saker som att läsa innehållsförteckningar)
Så idag fick jag ett brev på posten. De förtydligar att den kallas nyttig för att den rent näringsmässigt innehåller "bra" mängder fett, salt och socker. Fine.
Men de förklarar tillsatserna med att industriellt framställd mat måste innehålla en del tillsatser för att smak, lukt, konsistens och utseende ska kunna vara detsamma från tillverkning till sista hållbarhetsdatum.
Nu är det kanske bara jag, men jag klarar mig helt ärligt om min mat inte håller i ett år i frysen. Så sällan handlar jag inte. Jag har hellre riktig mat som kanske bara håller en vecka, än låtsasmat som håller för evigt.


Visst, jag ska kanske inte säga nåt, jag trycker i mig en hel del godis t.ex, men där förväntar jag mig inget annat än fejkinnehåll. Det är skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...