onsdag 22 februari 2012

eller så kan man ju låta dom veta vad man tycker

Som de flesta andra blir jag till och från ganska irriterad på produkter och tjänster. Eller så har man bara en idé om hur det hade kunnat vara bättre. Men oftast så har jag varken tid eller ork att faktiskt ta mig i kragen och kontakta berörda part med mina fantastiska åsikter. Så då sitter man där med sina frågor, är förbannad eller full av fina ideér istället.
I och med föräldraledigheten, trots att jag är toktrött och har skallebank och har ett barn som sitter fast på mig mest hela tiden, så har jag ju ändå en del ny tid till mitt förfogande, och lite av den går åt att till att faktiskt skriva ett mail då och då till diverse företag. De senaste dagarna har jag:
  • skrivit ett argt mail till axfood och frågat var fasiken de gör med kycklingen i sin "nyttiga" kycklingpytt som innebär att den bland annat behöver två sorters stabiliseringsmedel, smakförstärkare och färgämne. 
  • tipsat loveko om lite småsaker som hade gjort webshopen lite bättre
  • skrivit till supporten för en kamera-app jag har och gett dom lite förslag också (far fetched kanske, men varför inte?)
Så vad har hänt? Loveko svarade nästan direkt och var jättegulliga. Supporten för kamera-appen svarade i morse och var också jättegulliga och personliga, vem kunde anat det?
Men axfood? Jag har inte hört ett ord, på över en vecka.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...